Veelgestelde vragen
Reserveren
- Kan ik van tevoren aangeven welke kamer mijn voorkeur heeft?
Ja, dat kan! U kunt uw gewenste kamertype aangeven bij het maken van de reservering. Heeft een specifiek kamernummer uw voorkeur? Laat het ons weten in de ‘Speciale Wensen’ bij het maken van de reservering op onze eigen website en wij proberen rekening te houden met uw preferentie.
- Kan ik een verblijf schenken?
Ja, dat kan! U kunt uiteraard reserveren voor iemand anders. Neem contact op met het hotel op via telefoonnummer +31 (0)30 8000 401 of e-mailadres info@starlodge.nl, en vraag ons een voucher te maken. Wij sturen u de voucher per post toe.
- Kan ik een reservering wijzigen of annuleren?
Ja, dat kan! Wij hebben twee soorten tarieven:
- Flexible
Reserveringen met dit tarief kunnen tot 24 uur voor aankomst kosteloos worden geannuleerd of gewijzigd. Bel ons op +31 (0)30 8000 401, of stuur ons een e-mail via info@starlodge.nl om uw wijzigingen door te geven. - Non-refundable
Dit is ons laagste tarief. Reserveringen met dit tarief kunnen niet meer kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd.
- Flexible
- Wat zijn de opties voor een extra bed?
Wegens brandveiligheidsvoorschriften is het in ons hotel niet toegestaan om een extra bed op de kamer te plaatsen. Wel hebben wij babybedjes beschikbaar. Deze zijn te reserveren voor € 12,50 per nacht. U kunt dit al bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.
- Zijn er ook kamers met een bad?
Nee, bij Star Lodge Hotels hebben wij geen kamers met bad. Al onze kamers zijn voorzien van een inloopdouche.
- Is er een huwelijksarrangement?
Jazeker! Ons verwenarrangement bestaat uit het volgende:
- Verblijf in onze Garden View Room
- Fles Prosecco op de kamer
- Rozenblaadjes op het bed
- Uitgebreid ontbijt op bed
- Lekker laat uitchecken tot 13.00 uur!
Aangezien wij graag uw persoonlijke wensen willen doornemen, vragen wij u om aanvragen voor bruiloften telefonisch of per e-mail te doen.
Geen arrangement boeken? Kies onze Garden View Room bij het reserveren voor een romantisch uitzicht!
- Accepteren jullie groepsreserveringen?
Jazeker! Star Lodge Hotels is de ideale locatie voor grote gezelschappen. Met een parkeerterrein, 2 uitstekende restaurants en een centrale locatie dicht bij de grote uitvalswegen leent onze accommodatie zich uitstekend voor het ontvangen van grote groepen. Wanneer uw reservering meer dan 5 kamers behelst stuur dan een e-mail naar groups@utrechtlodges.nl voor meer informatie.
Aankomst
- Is er een shuttle/taxi-service beschikbaar?
Jazeker. Star Lodge Hotels Utrecht werkt samen met de Utrechtse Taxi Centrale. Gasten die via ons hotel een taxi reserveren kunnen gebruik maken van een gereduceerd tarief. Bel ons of stuur ons een e-mail om een reservering te plaatsen.
- Hoe laat kan ik inchecken?
Alle kamers zijn gegarandeerd schoon vanaf 14:00 uur. U kunt te allen tijde komen inchecken en uw bagage bij ons achterlaten. Indien u eerder in de kamer wil, kunt u er voor kiezen om een early check-in te reserveren. De vergoeding hiervoor is €20,-, uw kamer is dan om 11.00 uur beschikbaar. U kunt dit bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’ op onze website. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.
- Hoe bereik ik het hotel?
Met de auto (A27 / A28):
- Volg de borden Utrecht / Rijnsweerd
- Volg de 2 rechterrijstroken om rechtsaf te slaan naar de Waterlinieweg (borden naar Rijnsweerd/Wittevrouwen/Centrum)
- Neem op de rotonde de eerste afslag naar de Biltsestraatweg/N237 richting Zeist
- Bij het eerste verkeerslicht, ter hoogte van de Archimedeslaan maak een U-bocht, blijf op de Biltsestraatweg
- Star Lodge Hotels bevindt zich rechts van u
Openbaar vervoer:
Vanaf Amsterdam Schiphol
- Er vertrekt iedere 15 minuten een trein naar Utrecht Centraal
Vanaf Utrecht Centraal Station
- Bus nummer 74 richting Zeist
- Bushalte Archimedeslaan
- Star Lodge Hotels ligt 100 meter achter u
- Kan ik parkeren bij het hotel?
Dat kan zeker! Star Lodge Hotels heeft een groot parkeerterrein voor de deur. Hotelgasten maken gebruik van een gereduceerd parkeertarief van €7,- per 24 uur. Reserveren is niet nodig. Heeft u een elektrische auto? Star Lodge Hotels heeft maar liefst 4 laadstations voor de deur.
In het hotel
- Heeft het hotel een restaurant?
Star Lodge Hotels heeft maar liefst 2 dining-partners op het terrein:
- Heeft het hotel een fietsenstalling?
Ja, Star Lodge Hotels heeft een met camera’s bewaakte buitenstalling voor fietsen. Op aanvraag hebben wij ook (zeer beperkt) plek om bijvoorbeeld elektrische fietsen te stallen. Let op: het stallen van uw fiets is geheel op eigen risico.
- Kan ik een fiets huren bij het hotel?
Dat kan zeker! Wij verhuren fietsen voor de volgende tarieven:
- 4 uur: €5,-
- 12 uur: €10,-
- 24 uur: €15,-
Deze prijzen zijn inclusief verzekering.
U kunt dit al bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’ op onze eigen website. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.
- Zijn er leeftijdsbeperkingen in het hotel?
Om een hotelkamer te reserveren moet je 18 jaar of ouder zijn. Dit geldt ook voor het drinken van alcohol. (Met schriftelijke toestemming van ouders/voogd kunnen wij ook gasten onder 18 jaar verwelkomen).
- Mag ik roken in het hotel?
Alle kamers en openbare ruimtes zijn rookvrij. Roken is alleen toegestaan op onze terrassen.
- Is het hotel te betreden voor mindervaliden of mensen slecht ter been?
Jazeker, alle openbare ruimtes in ons hotel zijn gelijkvloers. Ook hebben wij een mindervalidekamer beschikbaar.
- Zijn huisdieren welkom?
Nee, huisdieren zijn in ons hotel niet toegestaan. Geleidehonden zijn dat wél, hier brengen wij geen extra kosten voor in rekening.
- Hoe werkt het ontbijt?
Het ontbijt is bij Star Lodge Hotels altijd inclusief! Ons ontbijt bestaat uit een continentaal ontbijtbuffet. De ontbijttijden zijn als volgt:
- Maandag t/m vrijdag: 06.30 – 10.00
- Zaterdag en zondag: 07.00 – 11.00
Heeft u speciale dieetwensen? Laat het ons weten bij het inchecken, of bij de ‘Speciale Wensen’ tijdens het maken van de reservering op onze website.
- Hoe laat moet ik uitchecken?
Onze reguliere uitchecktijd is 11.00 uur. Voor € 20 kunt u gebruik maken van een late check-out. Deze kamer is dan tot 14.00 uur beschikbaar. U kunt dit bij het maken van de reservering aangeven bij het tabblad ‘Extra Services’ op onze website. Heeft u reeds gereserveerd? Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.
- Kan ik eerder uitchecken dan gepland?
Dat kan zeker! Afhankelijk van de reden van annuleren en uw gekozen tarieftype kunnen wij uw reservering inkorten of annuleren. Kijk voor meer informatie bij ‘Kan ik een reservering wijzigen of annuleren?’.
Betalingen
- Welke betaalgegevens zijn nodig voor het maken van een reservering?
Om een reservering te maken vragen wij altijd om een betaalgarantie. Deze betaalgarantie geeft u af door bij het maken van een reservering uw credit card gegevens in te vullen. Bent u niet in het bezit van een credit card? Dan kunt u de reservering vooruit betalen middels iDEAL/internetbankieren.
- Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?
Wij accepteren de volgende betaalmethodes:
- Maestro
- V-Pay
- MasterCard
- Visa
- PayPal
- Wat is toeristenbelasting en wanneer wordt het in rekening gebracht?
Toeristenbelasting is een belasting die u betaalt als u verblijft in een gemeente waar u niet staat ingeschreven. In Utrecht bedraagt de toeristenbelasting 7% van de prijs per kamer. Deze wordt bij aankomst in rekening gebracht.